Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Mer information finns i Felsökning i WordPress. (Detta meddelande lades till i version 6.7.0.) in /home/ploi/stage.kalmarenergi.se/web/wp/wp-includes/functions.php on line 6121
Strömavbrott - Kalmar Energi
Till innehållet

Just nu har vi längre kötider på telefon än normalt. Hos Kundcenter hittar du information om till exempel Faktura, Avtal och Flytt. Många ärenden kan du lösa genom att logga in på Mina Sidor. Läs mer om Elprisstödet här.

Strömavbrott

Kalmar Energi ansvarar för elnätet i Kalmar tätort. Om du är strömlös och bor inom det markerade området i nedan karta så ringer du oss på Kalmar Energi på telefon 0480-45 10 11. Bor du utanför Kalmar i exempelvis Rockneby, Läckeby, Lindsdal, Smedby, Rinkabyholm, Ljungbyholm, Dunö eller Boholmarna ringer du E.ON på telefon 020-88 00 22.
Aktuell driftinformation

Här kan du se en karta över vårt nätområde

Här finns en film, för att se den behöver du acceptera cookies.

Ersättning vid strömavbrott

  • Du har rätt till ersättning vid strömavbrott om överföringen avbryts helt under en sammanhängande period om minst tolv timmar.
  • Ersättning betalas inte om din fastighet var frånkopplad då avbrottet påbörjades eller om du inte fullgjort din betalningsskyldighet enligt Allmänna Avtalsvillkoren.
  • Du har inte rätt till avbrottsersättning om avbrottet beror på egen försummelse, om avbrottet gjorts för att vidta åtgärder av elsäkerhetsskäl eller för att upprätthålla god drift- och leveranssäkerhet, om avbrottet ligger utanför Kalmar Energis kontrollansvar eller om avbrottet beror på stamnätsfel.

Du kan läsa mer om reglerna för avbrottsersättning hos Konsumenternas Energimarknadsbyrå.

Leveranssäkerhet

El uppfattas som en lika självklar rättighet som luft och vatten. Ett tillgängligt elnät är en förutsättning för mycket i vardagen och mobilitet har blivit en självklar del av vår livsstil. Vi arbetar aktivt med att underhålla vårt leveranssäkra elnät. I diagrammet visar vi medelavbrottstiden per kund för de senaste tio åren.