Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Mer information finns i Felsökning i WordPress. (Detta meddelande lades till i version 6.7.0.) in /home/ploi/stage.kalmarenergi.se/web/wp/wp-includes/functions.php on line 6121
Ska du få en utbetalning av oss? - Kalmar Energi
Till innehållet

Just nu har vi längre kötider på telefon än normalt. Hos Kundcenter hittar du information om till exempel Faktura, Avtal och Flytt. Många ärenden kan du lösa genom att logga in på Mina Sidor. Läs mer om Elprisstödet här.

Ska du få en utbetalning av oss?

Det kan finnas flera orsaker till att du får en utbetalning av oss, till exempel att du har råkat betala en faktura två gånger, gjort en felaktig inbetalning eller har fått en negativ faktura.

Tillgodo
Belopp under 2000 kronor överförs till din nästkommande faktura. Kontakta oss om du istället vill få ditt tillgodo utbetalt. Belopp över 2000 kronor betalas ut automatiskt.

Vid överinbetalning och felinbetalning
Har du betalat en faktura två gånger eller gjort en felaktig betalning kommer beloppet att överföras till nästa faktura; om beloppet är under 2 000 kronor och du inte har förfallna fakturor. Om beloppet överstiger 2 000 kronor kommer du att få pengarna insatta på ditt konto, om du har registrerat ditt konto i Swedbanks kontoregister, vilket du kan göra här. I annat fall får du ett utbetalningskort.

Slutfaktura
När du får en slutfaktura från oss betalas eventuellt tillgodo ut. Är du autogirokund kommer beloppet att sättas in på ditt bankkonto. Om du inte är autogirokund och inte har registrerat ditt bankkonto i Swedbanks kontoregister kommer du att få ett utbetalningskort. Utbetalningskortet lämnar du till din bank eller närmaste utlämningsställe och får summan insatt på ditt konto.